Friday, April 5, 2013

HATI KU

              Aku sedih, keliru dengan apa yang berlaku. Hati terasa sakit, mata membengkak, tido ku lena dibuai mimpi indah namun bila terjaga di alam realiti jiwa ku sengsara,pedih.

              Adakah realiti amat memeritkan? Hati ingin dibelai,dimanja. Perbuatan ku diungkit, dipersoalkan. Adakah susah untuk menerimaku seadanya? Aku senang menerima lelaki itu seadanya,
walaupun dia tidak kaya, tidak hensem, tapi kenapa lelaki susah memahamiku, menerimaku seadanya? ada yang mengatakan emosi wanita cepat berubah dan tidak tetap, mungkinkah ini sebabnya.
   
              Dimana dapat kucari lelaki idaman ku? Dimana dapat kucari jejaka pujaan hatiku? seorang lelaki yang bertanggungjawab, menerimaku seadanya, menerima kisah silam ku, mencintai ku dengan ikhlas sepenuh jiwa dan raga, mampu menjagaku tanpa sedikit keluhan dan ungkitan. Aku tahu tidak mungkin dapat ku miliki lelaki yang sempurna kerna diri ku tidak sempurna. Namun salahkah aku ingin merasa sedikit kasih sayang seorang lelaki yang akan menjadi teman hidupku. Hanya yang ku minta lelaki yang dapat membuatkanku rasa bahagia, disayangi. Aku penat menangis dan terluka. Segala jalan yang kupilih hanya membuatku lebih terseksa.

             Hingga ku merasa, hidup ini tidak adil bagiku. Hingga ku merasa hidup keseorangan lebih membahagiakan. Namun, bolehkah aku hadapi semua ini? Aku terima Qada dan Qadar. Hidup tidak semuanya indah dan sempurna, kita yang membuat hidup kita sengsara, ALLAH S.W.T yang mengetahui takdir dan jalan hidup kita.

             Bangkit la wahai hati,jiwa dan semangat, dekatkan diri dengan ALLAH S.W.T. Bertaubatlah dan insaflah diriku. Jiwa tidak akan tenteram kalau kita lupa asal usul kita, tanggungjawab kita sebagai seorang muslim. Lupakan la cinta dunia buat sementara waktu, lupakanlah cinta yang akan merosakan kamu wahai diri.
  
             Hati dan Jiwaku, fahamilah seorang lelaki yang soleh tidak akan mengajak seorang wanita melakukan kejahatan, maksiat dan zina. Bukakan lah mata mu sedarkanlah dirimu, lihatlah permainan iblis untuk merosakan kaum adam. Sesungguhnya ALLAH S.W.T yang maha mengetahui, mengasihani dan menyayangi. Belajar lah hidup berdikari, lupakanlah lelaki yang akan merosakan dirimu. Bangkit dan Bangunlah dari tido dan mimpi indah. Lihat lah realiti, selami, belajar dan memahami tentang kehidupan di dunia dan akhirat. Banyak kan mengisi amal untuk ke akhirat kelak.

No comments:

Post a Comment