Sunday, November 21, 2010

adk angkat ku

 Aku betemu dengan adik angkat aku..sewaktu aku sem 2 dan die form 4....sekarang aku dah sem 5 nak masuk sem 6 thun depan...adk angkat ku pula form 5, tahun nie SPM...sok dia nya SPM..hope dia boleh buat dengan sebaik-baik nya dan cita-cita dia tercapai amin...Cita-cita dia nak jadi doktor kanak2..sbb dia suka budak2...
hehe...adk angkat aku bernama muhammad shafiqur...kalau tak salah la..dia ni baik sangat.. sentiasa ada sewaktu ku sedih...gembira dan sewaktu dengan nya...Dia nie degil sangat2, sebab selalu topup kan aku walaupun aku taknak....boleh la ugut kalau aku tak terima topup dia..makna nya aku tak sayang dia...haish... memang tak terkata apa la an...so terima jea la...thanks adik...sbb topup kan akak selalu hehehe...


 DIA nie juga manja org nya..besa la anak tunggal hehe..dan yang pasti dia lelaki.hehe..manje sangat2 sampai kan..ada hari tu setiap malam dia akan kol aku sebelum tido...dia cakap dia tak leh tido kalau tak dengar suara kakak dia...hehe...tapi dia baik...selalu mintak maaf walaupun dia tak salah...aku pun sampai tak tau nak cakap apa..yea kan jea laa...adik tak salah.....yeaa2 akak maaf kan..hehe tu la ayat yg selalu aku bagi...dia tak wat salah pun mintak maaf. tu yg aku sayang dia tu..hehe sayang sebagai adik tak lebih dari tu...dia pun anggap aku macam kakak kandung dia..thanks shafiq sbb anggap akak macam kakak shafiq...


 DIA ni pandai menyanyi dan reka music hehe...Dia selalu menyanyi kan lagu untuk aku.sekiranya dia tak busy.....sedap suara dia..aku suka dengar. hehe...haa suara dia macam ala..nie lagu sang mantan.hari tu dia bagi record time dia nyanyi lagu tu..sebijik dgn penyanyi asal.. suara dia best sangat2....dia juga ada reka lagu untuk aku hehehe..tajuk dia untuk kakak ku...haa...dia pun abang angkat kepada adik aku azam...azam suka dengar lagu dia cinta yang terindah dan banyak lagi...hehe..so the overall conclusion dia memang ada bakat dalam bidang music...tapi cita-cita dia doktar  kanak-kanak...sesuai sangat la...hehe...kalau dia jadi doktor kanak-kanak..mesti dia akan nyanyi lagu untuk hiburkan kanak-kanak yang sakit...sweet sangat...mesti pesakit kat situ happy jea...


   Baru-baru nie...aku sedih dia selalu bagi nasihat..supaya sabar...dia cakap..mungkin ada hikmah kenapa akak sedih sekarang sebab suatu hari nanti akak pasti akan happy.akak akan jumpa orang yang betu-betul sayang kan akak suatu hari nanti...dan dia selalu cakap kalau akak sedih akak ingat la adik sentiasa ada untuk akak.terharu aku dengar..time aku kena kutuk dengan ex bf aku nya awek pun dia tolong setel kan hehe ayat yg dia bagi langsung tak terlintas kat fikiran aku...dia cakap..org yg macam tu jangan dibalas dengan ayat-ayat yg kesat tapi ayat-ayat yg berdasar kan islam AL-QURAN dan Hadis...sampai sekarang budak tu tak kutuk aku hehee..thanks adik..hehehehe.....tp tu cerita lama..dah tak penting pun hehe...


 Adik thanks sebab adik hadir dalam hidup akak....thanks sebab sentisa bersama akak dikala akak sedih..dan gembira..akak tak marah adik kalau semenjak ni adik tak banyak message  dan kol akak..Akak tahu dan faham adik perlu kan masa untuk study for your SPM.. good luck adk u can do it and akak sentiasa doakan untuk adik...dan yang pasti adik tak penah pun buat salah kat akak...INSYALLAH kalau ada jodoh kita pasti jumpa...


                                                                                                                                             (PINKY) 

No comments:

Post a Comment