Tuesday, December 7, 2010

Kegembiraan Disebalik Kesedihan

Disaat aku terluka...disaat aku kesedihan....aku sangat memerlukan kawan dan seseorang yang tolong memberikan ku semangat motivasi dan sokongan...aku perlu kan seseorang yang memahami aku...tiada tempat dapat ku luahkan perasaan ku...waktu dulu...aku rasa kesunyian...air mata tidak henti mengalir...setiap malam...pelajaran ku terjejas..aku menjadi malas tiada mood ingin study...namun aku gagah kan jua...kerana tidak mahu emosi mengangu pelajaran ku...aku study sambil ku berfikir...aku fikir dan aku telah membuat keputusan...merelakan pemergian nya.....namun itu hanyalah satu kata-kata semangat..aku tak dapat melupa kan nya....

ALLAH S.W.T.sunguh adil dan penyayang...semua yang berlaku ada hikmah disebalik kejadian...Di sebalik kesedihan di selit kan kegembiraan...kita mungkin sedih pada hari ini..namun kesedihan itu adalah tanda dimana kita akan mendapat kegembiraan...dan sebalik nya...Aku bersyukur dengan segala ketentuan-NYA...Di saat aku sedih...seorong insan yang digelar kaum adam..telah hadir menbahagiakan kaum hawa...semangat yang hilang kembali pulih....aku lebih bersemangat untuk belajar...dia banyak memberi kata-kata semangat...pada 9/11aku berjumpa dengan si dia...pertama kali aku melihat dan jumpa nya...aku merasakan dia seorang yang peramah, penyayang,kelakar dan seseorang yang telah menempuh dan harungi pelbagai dugaan dalam hidup...begitu banyak dugaan yang dihadapi oleh hidup nya...Masalah silam nya...telah membuat kan diri nya lebih matang dalam menyelesai kan masalah...

 sekarang dia berubah...aku bersyukur sangat ALLAH S.W.T, menemukan aku dengan dia, di saat dia mula ingin berubah dan mula kan hidup yang baru...selama 3 minggu...aku mengenal nya...aku mula dapat merasakan perasaan sayang...dan perasaan ingin menjaga nya...mula berputik...di sebab kan dia..aku dapat melupakan kekasih ku yang dulu...dia berjaya menambat hati ku...dengan ke ikhlasan nya...telah membuat kan aku menerima nya dalam hidup ku...pada 30/11/2010.. jam 2.30 pagi...aku menerima nya sebagai kekasih ku...aku tidak kisah apa yang orang lain kata kan kepadaku...janji aku bahagia...pelbagai persoalan dan andaian akan di buat terhadap diri ku...namum aku bersedia menerima nya dengan hati yang terbuka...aku berharap aku dapat menempuh segala rintangan dan dugaan yang akan aku hadapi di masa akan datang...

 Namun aku seorang yang susah untuk meluah kan dan menunjuk kan sayang kepada seseorang...selama aku kenal dia...dia berjaya membuat kan hati ku yg keras menjadi lembut..namun begitu susah aku ingin menunjuk kan kasih sayang ku kapada nya...tapi aku akan cuba ubah walau pun sedikit...hati..kuat la kamu dalam harungi segala masalah...YAALLAH. tabah kan lah diri ku untuk menghadapi segala dugaan...tahan kan la telinga ku dari mendengar sebarang cacian dan prasangka orang terhadap diri ku...beri kan la ku kesihatan untuk ku sentiasa dapat berdoa dan melakukan ibadat ku...jauh kan la ku dari melaku kan sebarang maksiat...

Hidup di dunia begitu indah namun tidak seindah syurga...hidup di dunia memerlukan pangkat dan wang tapi di akhirat kelak hanya memerlukan ibadat,akhlak dan akidah yang baik...sabar la wahai hawa..setiap insan di dunia ini dijadikan berpasangan...jangan la kamu khuatir..jodoh kamu ada diluar sana..cuma cepat dan lambat...hendak la kamu banyak berdoa,bersabar, segala ujian yang diberi kepada kamu hendak la kamu tempuhi nya dengan redho..sekiranya kamu sudah berjumpa dengan orang yang tepat..hendak lah kamu menjaga nya dengan baik...jaga lah diri kamu yang berharga...berfikir sebelum melakukan sesuatu..thinks thinks thinks and thinks again....

<3 ilysm wahai kekasih ku..razliff <3



                                                                                                                           (PINKY)

No comments:

Post a Comment