Thursday, November 25, 2010

DREAMS?..never give up!!

       Impian aku adalah ingin menjadi seorang yang berjaya.dalam hidup..yang punya masa depan yang cerah...aku ingin ada kereta, rumah, dan kerja yang bagus...serta seorang suami yang baik,lelaki yang boleh jadi imam kepada aku nanti...Aku selalu berangan pasal tu..hehe..Aku ada rumah sendiri..keluar jalan2 dengan family haish best nya...Aku akan berusaha supaya apa yang aku inginkan akan menjadi kenyataan....Tahun depan last sem..aku berjanji akan buat yang terbaik...aku tak nak kena repeat sem...Aku akan lakukan yang terbaik.Sekiranya aku dapat tawaran belajar aku akan sambung belajar amik degree..tapi sekiranya rezeki ku kurang baik aku akan kerja..

    Aku akan kerja sebaik mungkin...aku akan lakukan yang terbaik..supaya aku senang untuk naik pangkat dan dapat gaji yang lumayan..Aku akan berusaha dan.tak mudah mengalah sekiranya aku di marahi atau di maki n di caci...Aku akan buat yang terbaik untuk family aku...Aku harap..aku dapat mengubah hidup family aku...Aku nak buat mak aku gembira...Mak telah besar kan aku dengan penuh kasih sayang...Mak juga tak pernah nak mengungkit kasih sayang yang diberikan...Aku sayang sangat kat mak aku...Aku suka makan masakan mak aku...sedap...hehe..Mak rajn orang nya.suka buat kuih bila petang..dan mak pandai masak pelbagai jens kuih...  Mak juga pandai menjahit..semua baju kurung aku dijahit oleh mak aku hehe...Bersyukur nya aku mempunyai emak yang baik..dan pandai dalam semua hal...Mak lah idola aku...Mak lah segala gala nya bagi aku...Aku tak akan pernah melupakan semua jasa baik mak yang telah membesar kan aku..Mak..angah akan jadi suri rumah yang terbaik macam mak..hehe..tapi yang jahit baju tu..tak kot hehe..masak tu insyaallah..hehe....
     ..
       Aku selalu bayangkan yang aku ada rumah besar dan aku tinggal bersama2 dengan parents aku..hehe..
Bayangan ini juga lah yang membuat kan aku lebih semangat untuk belajar dan berjaya...Aku berjanji akan melakukan yang terbaik untuk semua keluarga ku...hehe...Sekiran nya aku dah berumah tangga aku akan menjadi isteri yang baik,dengar cakap suami..if ke arah kebaikan la kan...Aku akn bagi suami aku cahaya mata..yang sihat dan comel insyaallah hehe...All dreams is sweet but to achieve that dreams make a lot of patient...kesabaran untuk merasakan kegagalan dan semangat yang kuat untuk tidak mudah putus asa..serta berusaha untuk bangun kembali sekiranya kita gagal..NEVER GIVE UP.."GAGAL SEKALI TIDAK BERMAKSUD GAGAL SELAMANYA".Aku haruslah belajar dari kesilapan yang lalu jangan diulangi kesilapan yang lalu....u can do it su..chayok!!!..<3. "DREAMS WILL BE COME TRUE" if we have effort to achieve that dreams.
                                                                                                                                        
                                                                                                                                    (PINKY)

No comments:

Post a Comment